Friday, June 10, 2011

what is my Future?

上週接到公司的電話,問我能不能去北京出差
腳上的石膏剛拆,還沒能恢復到健步如飛的狀態
偏偏禁不起萬里長城的誘惑,接受這次出差的使命
現在的我正在熟悉不過的桃園機場,準備飛往北京和Stan會合
去過很多不同的國家,今天竟是生平第一次踏進中國
聽說辦公室後面就是北京大學和清華大學
正好可以滿足我逛校園的慾望
Hey, Beijing, I am coming!

認識我的人
年紀小的總會對我說.. 真羨慕你可以到那麼多的國家去玩
年紀相近的會對我說.. 很欣賞你隨時都能拎著行李去旅行
我喜歡自己背著包包四處遊蕩,一個人旅行
看看以前照片的開心笑容
想起慕尼黑的詩情畫意,走在巴黎街頭的浪漫
尼斯一整片藍藍的海,布拉格無法觸摸的美...
一個人躺在椅子上曬太陽,體會當下的感動
一邊散步一邊發呆,好好休息和修養
旅行讓我打開眼界、瞭解原來世界這麼大
讓我增加自己的國際觀、豐富我的人生體驗
難能可貴的經驗和回憶都是無可取代的
這次就讓我在北京好好的休息和修養

最近心情很複雜
headhunters have been knocking on my door!
在搞不清楚真實性的狀況下,前天又收到reminder notices
原來我真的被挖角了!!
對象是繼現任公司後,另一個夢寐以求的水果公司
在自己的偶像底下做事,一直在我的夢想清單裡
I should be so happy? but im not!
每天睜開眼睛就在思考..
對未來不確定要飄落在哪裡
有時候太多選擇也是個問題
平凡有平凡的快樂
想當穿著Prada的惡魔,享受不凡的人生
很多時候,都是要拿東西去換,是家人、是朋友、是時間、是健康
或者其它更重要的人事物
唯一不變的真理,成功不是從天上掉下來
充實自己絕對必要! 工作態度非常重要! 
沒有放棄, 就沒有不可能!!

很感謝公司幾年來對我的栽培,給我很多機會
因為工作的原因,很幸運可以常到世界各個不同的地方
訓練我在異地生活的能力,當個大格局的女人
不管未來如何,我都討厭離別的感覺
因為多了捨不得,更難過
所以那一天到來,就當作旅行一樣
笑著說
下次見

有時想想,這種動力在哪
where can I get the support?
最近有種感覺
那時候的衝勁和夢想,不知道跑去哪了?誰抺滅了?
現在的我心境卻是淡淡的滿足,讓自己take it easy!!

Someone I look up to once asked me “you don’t have really high ambitions do you?”
I’m not sure if I was supposed to feel insulted, but I wasn’t. Because this person is right. By high ambitions, he probably meant that I didn’t have that desire to climb the corporate ladder like an aggressive fire breathing dragon lady on crystal meth and having the desire to eventually take over the company and destroy a small country.. or something along those lines. Anyway, he was right. I don’t. But that does not mean that I didn’t have ambitions. It’s just that my priorities in life were different.
Then he asked - what do I want?
I want to be happy.
Then he asked again - Yeah but what will make you happy?
I couldn’t answer. Which then got me thinking - WHAT makes me happy? What were my priorities?

I think..
Life is always full of surprises and scary things.
and that is why we have to be preparedand to be ready to challenge it every time!



剛剛在來機場的路上隨手買了Dunkin Donuts來吃
讓我想到之前在捷克吃的一種甜點Trdelnik
它的外型像一截水管,是純手工的捷克傳統甜點
做法是將揉過的麵團纏在棍子上烘烤
最後加上甜糖、蜂蜜、或肉桂等佐料
現烤的Trdelnik咬起來相當有嚼勁
有機會去布拉格的朋友,一定要嚐過一次
這是在布拉格的聖誔市集,到處都看得到Trdelnik
Trdelník pastry shop are everywhere in Cesky.

traditional Czech dessert.
trdelník's a czech delicacy made wz sugar, toffee, vanilla, almonds n nuts.

This one is selling Trdelnik –
a type of sugar dusted donut / sweet bread.

waiting for a Trdelnik

Mmmmmm.....a really tasty extra-sweet bread called trdelník,
a trdelnik is a CzechSlovak pastry (see pic)
and it tastes like a lightly glazed sweet roll.
50CZK for one, approximately 1.90€.


1 comment:

  1. Anonymous9:43 AM

    叫我看網頁 你也很久沒更新啦XD
    去旅行想一下也好
    但偶爾也要透露一點行蹤吧

    ReplyDelete